۱۳۹۴ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

حضرت محمد: به زنان نوشتن نیاموزید

همانگونه که پیشتر بیان شد، از دید اسلام زن کالائی است جنسی که هدف از آفرینش اولیه‌اش آرامش مردی بود به نام آدم، سپس تولید فرزند برای او؛ محمد ابن عبدالله و علی ابن ابی طالب حتی در برخی از سخنانشان، واژن یا مهبل و یا واژه‌ی عامیانه‌ای که در کوچه و بازاز به جای آن به کار برده می‌شود را معادل زن می‌دانند، محمد می‌گوید:
واژن را بر پالان سوار نکنید. (من لا یحضره الفقیه / شیخ صدوق /  جلد 3 صفحه 468 - بحار الانوار / جلد 100 / صفحه 260 - الکافی / جلد 5 / صفحه 516)(1)
علمای شیعه بر مبنای همین حدیث دوچرخه سواری زنان را ممنوع کرده اند.
 اسلام نیز همچنان به این کارکرد پایند بود، گرچه اکنون با تغییر شرایط، مسلمین مجبورند روی برخی از سخنان و دستورات اسلام را با هر وسیله‌ای که می‌توانند بپوشانند.
    حدیثی که در پائین بیان شده، یکی از احادیثی است که هم در منابع معتبر شیعه و هم اهل سنت بیان شده است؛ تعداد منابع نقل کننده این حدیث به قدری زیاد است که مسلمین هرگز نمی‌توانند آن را رد نمایند؛ در این حدیث محمد علاوه بر اینکه نگاهی کاملا جنسی به زن دارد بیان می‌نماید که "از آموزش نوشتن به زنان خودداری کنید و اگر مایلید که آنان را آموزش دهید، به آنان نخ ریسی و سوره نور را آموزش دهید، در این سوره به زنان سفارش شده که همواره مطیع شوهر و پاکدامن باشند، متن حدیث:
   زنان را نه در اتاقک بالای خانه رها کنید و نه به آنان آموزش نوشتن دهید، به آنها نخ ریسی و سوره نور را آموزش دهید.
 (الکافی/  شیخ کلینی / جلد 5 / صفحه 516 - من لایحضره الفقیه / شیخ صدوق / جلد 1 / صفحه 374 و جلد 3 / صفحه 442 - جامع الاحادیث الشیعه / آیت الله بروجردی / جلد 20 / صفحه 266 و جلد 15 / صفحه 47 - تفسیر مجمع البیان / شیخ طبرسی / جلد 5 / صفحه 354  و مکارم الاخلاق شیخ طبرسی / صفحه 232- مستدرک الوسائل / میرزا نوری / جلد 14 / صفحه 259 -   جامع الاحادیث اهل بیت / شیخ هادی نجفی / جلد 11 / صفحه 124 - وسائل الشیعه / حر عاملی / جلد 4 صفحه 839 - کشف الغطاء / شیخ  جعفر کاشف الغطاء / جلد 2 / صفحه 299 - اعیان الشیعه / سید محسن الامین / جلد 1 / صفحه 304 و جلد 3 / صفحه 170) لفظ حدیث در منابع شیعه(2)
و ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه می‌گوید: 
شرح نهج البلاغه / ابن ابی الحدید / جلد 12 / صفحه 116 
و در منابع اهل سنت:
 تفسیر القرطبی / جلد 20 / صفحه 121- دارالمنثور / سیوطی / جلد 5 / صفحه 18 - میزان الاعتدال / ذهبی / جلد 3 / صفحه 446 -  تفسیر البغوی / بغوی / جلد 3 / صفحه 360  - فتح القدیر / شوکانی / جلد 4 / صفحه 3 -  المستدرک علی الصحیحین / جلد 2 / صفحه 396 -  مجمع الزوائد / الهیثمی /  جلد 4 / صفحه 93) لفظ غالب حدیث در منابع اهل سنت(3)
  همچنین در شرح بخش اول حدیث، باید بدانیم که در زمان محمد ابن عبدالله، اعراب اتاقکی کوچک و چوبی بالای خانه‌هایشان می‌ساختند تا در گرما، باد بیشتری به آنان بخورد، در آن زمان به این اتاقک غرفه می‌گفتند، ظاهرا این اتاقک بسیار مورد پسند اعراب بود تا جائی که محمد در بهشت هم به آنان وعده‌ی چنین اتاقکی که طبقه طبقه هم هست را داده است:

  لَكِنِ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ لَهُمْ غُرَفٌ مِّن فَوْقِهَا غُرَفٌ مَّبْنِیَّةٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَعْدَ اللَّهِ لَا یُخْلِفُ اللَّهُالْمِیعَادَ(زمر/20) اما كسانى كه از پروردگارشان ترس داشتند، براى ایشان غرفه‌هایى است كه بالاى آنها غرفه‌هایى  بنا شده است که جوی ها از زیر آن روان است؛ نوید الله است و الله  خلاف نوید خویش نمی‌کند.
 وَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَنُبَوِّئَنَّهُم مِّنَ الْجَنَّةِ غُرَفًا تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا نِعْمَ أَجْرُ الْعَامِلِینَ(عنکبوت/58) کسانی را که ایمان آورده‌اند و کارهای شایسته انجام داده‌اند، ایشان را در غرفه‌های بهشت جا می‌دهیم که از زیر آن جویهای آب روان است در آنجا جاودانه بمانند عمل کنندگان را چه پاداش خوبی است!

 دلیل آن هم آنگونه که در منابع اسلام بیان شده، دیده شدن آنان توسط مردان و اغفال آنان است. (4)
جالب این است که بدانید محمد زن را بازی می‌داند:
 رسول الله (ص) فرمود: 
یقینا زن بازی است، کسی که آن را گرفت از دستش ندهد. 
(الکافی/جلد 5 / صفحه 510 - مکارم الاخلاق / شیخ طبرس / صفحه 218 - موسوعه احادیث اهل البیت / شیخ هادی نجفی / جلد 10 / صفحه 200 - تفسیر المیزان / جلد 4 / صفحه 350 - وسائل الشیعه / حر عاملی / جلد 14 / صفحه 119) (5)
این هم سخنان زن ستیزانه‌ی بسیار زشت علی ابن ابیطالب
====================================================
(1)   ابی عبد الله (علیه السلام) قال: نهى رسول الله (صلى الله علیه و آله) ان یركب سرج بفرج.
(2)  علی بن ابراهیم، عن ابیه، عن النوفلی، عن السكونی، عن ابی عبد الله (علیه السلام) قال: قال رسول الله (صلى الله علیه و آله): لا تنزلوا النساء بالغرف و لا تعلموهن الكتابه و علموهن المغزل و سوره النور.
 (3)  حدثنا ابو علی الحافظ  انبا محمد بن محمد بن سلیمان، ثنا عبدالوهاب بن الضحاک، ثنا شعیب بن اسحاق عن هشام بن عروه، عن ابیه عن عائشه رضی الله عنها قالت: قال رسول الله  صلى الله علیه وسلم  " لاتنزلوهن الغرف و لاتعلموهن الكتابه ( یعنی النساء) و علموهن المغزل و سوره النور". 
 و روى حماد بن سلمه عن الزبیر بن عبدالسلام عن ایوب بن عبد الله الفهری عن عبد الله بن مسعود، قال "قال رسول الله صلى الله علیه و سلم، لا تسكنوا نسائكم الغرف و لا تعلموهن الكتابه ". 
(4)  به نقل از تفسیر القرطبی / جلد 20 / صفحه 121: و لیس فی ذلک تحصین لهن و لا تستر و ذلک انهن لایملكن انفسهن حتى یشرفن على الرجل، فتحدث الفتنه و البلاء فحذرهم ان یجعلوا لهن غرفا ذریعه  الى الفتنه.
(5)  قال رسول الله (ص): انما المرأه لعبه، من اتخذها فلا یضیعها.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر